luni, 4 martie 2013

Pe lângă cine am trecut azi?

Sunt multe persoane pe care aș fi putut foarte ușor să nu le cunosc. O decizie rapidă, o ezitare, un pas înapoi, un gând fugitiv, o secundă diferită și ele nu ar mai fi existat pentru mine. Ceea ce trebuie să însemne că ele au un loc sau un rol în viața mea. Uneori am blestemat acea secundă pentru că am ajuns să fiu rănită, alteori am contemplat-o ca pe o minune. Faptul că te cunosc este doar o întâmplare; una plină de semnificație. 

***

Oamenii ne aduc în locuri noi și locurile aduc noi oameni în viața noastră. Uneori îi privesc pe cei din jur și mă întreb ce se ascunde în spatele aparențelor, ce povești au, cum se simt astăzi, unde se duc și de ce. Și îmi este imposibil să intuiesc sau chiar să inventez așa ceva, mai ales în momentele când mă simt apropiată de ei și îmi doresc să îi cunosc și să îi înțeleg, când aș vrea să-i ajut să nu se mai simtă singuri sau să le redau speranța. Într-o manieră similară, deși sună intruziv, îmi place să mă uit seara în interiorul locuințelor luminate, să văd mobila și decorațiunile și tablourile și să mă gândesc la preferințele, gusturile sau poveștile care le-au plasat acolo. 

***

Atunci când întâlnesc pe cineva, încerc să nu-l judec. Ce anume mi-ar da un astfel de drept? Ce cunosc eu despre viaţa altora? Anumite atitudini sau comportamente sunt probabil urmări ale anumitor evenimente, deasupra fiecăruia plutește permanent un nor format din aburii unei suferințe de nedepășit, unei traume, unei vulnerabilități. Uneori a-ţi asuma o mască nu este doar o alegere, ci şi o consecinţă. Şi dincolo de diferenţe, suntem legaţi prin nuanţele subtile ale durerilor noastre sufleteşti.


Voi... pe lângă cine aţi trecut azi?

3 comentarii:

  1. In fiecare zi trecem pe langa necunoscuti, chiar si cei carora le stim numele pot fi tot niste necunoscuti, pentru ca nu le cunoastem sufletul, chiar daca stim cine sunt sau unde locuiesc. Intrebarea este, pe cati din cei pe langa care trecem ii cunoastem cu adevarat? Pe niciunul poate, si e grav.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am trecut pe aici si ma bucur ca am facut asta. Dincolo de micile tale ingrijorari, ce ai scris aici este o lectie de viata subtila. Nu putem fi indiferenti fata de toti cei din jur, avem nevoie de fiecare om din viata noastra fiindca fara ei, nici noi nu am mai fi cine suntem.

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place mult cum scrii, sper ca nu ai renuntat la a mai posta fiindca ar fi chiar pacat...

    RăspundețiȘtergere